GTB’DE E-TİCARET KONUŞULDU

Gaziantep Ticaret Borsası (GTB) Akademi tarafından, kendi iş alanlarına uygun e-ticaret modeli oluşturmak isteyen işletmelere yönelik 'E-Ticaret Eğitimi' düzenlendi.
Editör: Demo Admin
Yayın : 9 Kasım 2023 11:04
Güncelleme : 9 Kasım 2023 11:04


Prof. Dr. Hanifi Murat Mutlu tarafından verilen eğitimde, katılımcılara Türkiye'de ve dünyada e-ticareti etkileyen faktörler ile küresel ekonomik trendler hakkında bilgiler verildi.

GTB üyesi işletmelerin sektörel alanda ihtiyaç duydukları eğitim faaliyetlerini gerçekleştirerek, bu konuda destekleyici çalışmalar yürüten GTB Akademi, eğitimler serisini ‘E-Ticaret’ ile sürdürdü.

GTB üyesi işletme temsilcilerinin katılımıyla düzenlenen eğitim programında, Gaziantep Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinden Prof. Dr. Hanifi Murat Mutlu, katılımcılara geleneksel ticaret ile e-ticaret arasındaki farkları anlatarak, e-ticaret müşteri türleri, ödeme yöntemleri, ürün yönetim süreci ile e-ticaret operasyonlarında lojistik ve taşımacılık konuları hakkında bilgiler verdi.

E-ticareti diğer ticaret yöntemlerinden ayıran temel özelliğin tarafların fiziki olarak bir araya gelmeden bir ürün veya hizmetin satışını veya alımını internet aracılığıyla yapmaları olduğunu kaydeden Prof. Dr. Hanifi Murat Mutlu, yaptığı konuşmada, son yıllarda dijitalleşmede atılan hızlı adımların e-ticareti dünyada ekonomilerin itici gücü haline getirdiğini ifade etti.

-E-TİCARET MÜŞTERİ TÜRLERİ-

Eğitimde, e-ticaret müşteri türleri hakkında açıklamalarda bulunan Prof. Dr. Mutlu, müşteri türlerinin Sörfçüler, Araştırmacılar, Odaklanmışlar, İndirim Odaklılar ve Dürtüsel Müşteriler olmak üzere 5 farklı gruptan oluştuğunu söyledi.

E-ticaret ürün ve tedarik yönetim süreçleri ile ilgilide bilgi aktarımında bulunan Prof. Dr. Mutlu,” Ürün yönetimi; bir organizasyondaki ürünlerin tasarlanması, planlanması, geliştirilmesi, test edilmesi ve üretime alınması süreçlerinin yanı sıra ürün portföyü içerisinde yer alan her bir ürünü karlılık ve verimlilik açısından inceleyerek hangi ürünlerin kalması veya çıkarılması gerektiği faaliyetlerini içermekte. Tedarik yönetim süreci ise genellikle üç yönteme dayalı olarak yapılmakta. Bunları geleneksel ürün tedarik yöntemi, XML ile ürün tedarik yöntemi ve Dropshipping ile ürün tedarik yöntemi olarak adlandırabiliriz” ifadelerini kullandı.

 -LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK-

E-ticaret operasyonlarında lojistik ve taşımacılık konuları ile e-ticaret lojistiği ve geleneksel lojistik arasındaki farklılıklara da değinen Prof. Dr. Mutlu, şöyle konuştu:

“Çevrimiçi perakende talebi ve hızlı teslimat için artan tüketici gereksinimleri, küresel e-ticaret lojistik pazarının 2020'de yüzde 27,3 oranında büyümesine sebep olmuştur. Küresel e-ticaret lojistik pazarının 2020-2025 arasında yüzde 8,6'lık yıllık bileşik büyüme göstermesi beklenmektedir. E-ticaret lojistiği, geleneksel lojistikten bazı farklılıklar göstermektedir. Geleneksel perakende ticaretin aksine, online alışveriş, sadece nihai müşteriye yapılan teslimat sürecini değil, aynı zamanda müşteri tarafından iade edilmek istenen malların süreçlerini de içermektedir” diye konuştu.

Prof. Dr. Mutlu, konuşmasının son bölümünde ise yapay zekâ teknolojisinin e-ticarete etkilerini değerlendirerek, katılımcılardan gelen soruları yanıtladı.

Bir Yorum Bırakın

Popüler Yazılar

Nöbetçi Eczaneler

27 Nisan 2025 Pazar Günü Nöbetçi Eczaneler

TAKIMLAR O G B M A Y AV P
Galatasaray 30 24 5 1 73 29 44 77
Fenarbahçe 30 22 6 2 77 30 47 72
Samsunspor 31 15 6 10 45 37 8 51
Eyüpspor 31 14 8 9 48 33 15 50
Beşiktaş 30 13 10 7 43 31 12 49
Başakşehir 30 14 6 10 49 39 10 48
Trabzonspor 30 11 9 10 48 36 12 42
Gaziantep FK 30 12 6 12 40 40 0 42
Kasımpaşa 31 10 12 9 53 55 -2 42
Göztepe 30 10 10 10 47 38 9 40
Konyaspor 31 11 7 13 38 43 -5 40
Antalyaspor 30 11 7 12 34 53 -19 40
Kayserispor 30 9 10 11 38 49 -11 37
Rizespor 30 11 4 15 36 49 -13 37
Alanyaspor 30 9 7 14 33 43 -10 34
Bodrum FK 31 9 7 15 23 35 -12 34
Sivasspor 31 8 7 16 41 53 -12 31
Hatayspor 30 4 7 19 32 57 -25 19
Adana Demir 30 2 4 24 26 74 -48 -2
TAKIMLAR O G B M A Y AV P
Kocaelispor 35 20 9 6 61 32 29 69
F. Karagümrük 35 17 9 9 52 33 19 60
Gençlerbirliği 35 16 11 8 46 34 12 59
Erzurumspor FK 35 17 7 11 50 30 20 58
Bandırmaspor 35 15 12 8 48 43 5 57
İstanbulspor 35 17 4 14 56 36 20 55
Amed Sportif F. 35 13 15 7 39 30 9 54
Iğdır F.K 35 14 10 11 43 31 12 52
Erokspor 35 13 13 9 53 44 9 52
Boluspor 35 14 10 11 45 36 9 52
A. Keçiörengücü 35 14 9 12 57 45 12 51
Çorum Fk 35 13 12 10 47 40 7 51
Ümraniyespor 35 13 11 11 45 39 6 50
Pendikspor 35 12 9 14 40 44 -4 45
Sakaryaspor 35 11 12 12 45 53 -8 45
Manisa FK 35 12 5 18 45 50 -5 41
Şanlıurfaspor 35 11 7 17 43 49 -6 40
Ankaragücü 35 11 6 18 43 46 -3 39